анкетаванне бацькоў " Ці гатовы ваша дзіця да школы?", "Ваш дзіця хутка стане школьнікам. Якія ў вас цяжкасці?»;
афармленне тэматычных выстаў "Куток школьніка«,"Што павінен ведаць і ўмець будучы школьнік".
У якасці падстаў для ажыццяўлення пераемнасці дашкольнай і пачатковай школьнай адукацыі сёння вылучаюць:
1. Стан здароўя і фізічнае развіццё дзяцей.
2. Узровень развіцця іх пазнавальнай актыўнасці як неабходнага кампанента вучэбнай дзейнасці.
3. Разумовыя і маральныя здольнасці вучняў.
4. Сфарміраванасць іх творчага ўяўлення, як напрамкі асобаснага і інтэлектуальнага развіцця.
5. Развіццё камунікатыўных уменняў, г.зн. ўмення мець зносіны з дарослымі і аднагодкамі.
Ключавым момантам у рэалізацыі пераемнасці з'яўляецца вызначэнне гатоўнасці дзіцяці да навучання ў школе.
Паступленне ў школу-пераломны момант у жыцці дзіцяці. З яго пачынаецца новы этап у развіцці малога: яму трэба будзе асвойваць формы дзейнасці, не заўсёды падобныя на ранейшыя, выпрацоўваць іншы стыль адносіны з аднагодкамі і дарослымі, фізіялагічна перабудоўвацца.
Поспехі дзіцяці ў школе шмат у чым залежаць ад якасці ведаў і ўменняў, сфармаваных у дашкольным дзяцінстве, ад узроўню развіцця яго пазнавальных інтарэсаў і пазнавальнай актыўнасці.
Школа пастаянна павышае патрабаванні да інтэлектуальнага развіцця дзіцяці. Гэта тлумачыцца наступнымі аб'ектыўнымі прычынамі: навукова-тэхнічны прагрэс; павелічэнне патоку інфармацыі; змены, якія адбываюцца ў нашым грамадстве, удасканаленне зместу і павышэнне значнасці адукацыі.
Але ўся праца з дзецьмі дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту павінна зыходзіць з прынцыпу» не нашкодзь " і быць накіраванай на захаванне здароўя, эмацыйнага дабрабыту і развіццё індывідуальнасці кожнага дзіцяці. Каб гэты працэс пераходу ў школу прайшоў для дзіцяці бязбольна, вялікае значэнне мае пераемнасць дзіцячага сада і школы.
Пераемнасць дае магчымасць комплексна вырашаць пазнавальныя, выхаваўчыя і развіваючыя задачы. Пры планаванні і арганізацыі работы ва ўстанове дашкольнай адукацыі выкарыстоўваюцца эфектыўныя формы работы з педагогамі, дзецьмі і іх законнымі прадстаўнікамі.
Работа з педагогамі ўключае:
інструктыўна-метадычныя нарады, круглыя сталы з настаўнікамі і выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі па пытаннях узаемадзеяння, арганізацыі адукацыйнага працэсу;
педагагічныя саветы (па пытаннях адаптацыі 6-гадовых дзяцей да школы, па псіхалагічнай гатоўнасці выпускнікоў дашкольнай установы да навучання ў школе);
узаеманаведванне заняткаў настаўнікамі і ўрокаў выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі (абмен відэазапісамі ўрокаў і заняткаў);
гутаркі з настаўнікамі, выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі аб асаблівасцях развіцця дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту;
пасяджэння метадычных аб'яднанняў выхавальнікаў дашкольнай адукацыі;
кантроль за працай педагогаў устаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі з боку кіраўнікоў і аказанне ім метадычнай дапамогі.
Праца з навучэнцамі ўключае:
сумесныя выставы;
правядзенне мерапрыемстваў для выхаванцаў старэйшых груп, прысвечаных Дню ведаў (1 верасня);
правядзенне ў верасні тэматычнага тыдня "Школа" для выхаванцаў старэйшых груп;
экскурсіі ў бібліятэку, школьны музей, па школе (віртуальныя экскурсіі);
відэаролік для настаўнікаў пачатковых класаў" Якімі мы будзем вучнямі", відэаролік ад навучэнцаў для выхаванцаў установы дашкольнай адукацыі " Вось якая наша школа!»;
малюнкаў і вырабаў вучняў першых класаў і выхаванцаў старэйшых груп " Свет вачыма дзяцей»;
удзел вучняў першых класаў у фізкультурным свяце, арганізаваным ва ўстанове дашкольнай адукацыі»;
дыягностыка гатоўнасці дзяцей да навучання ў школе;
правядзенне педагогам-псіхолагам, настаўнікам-дэфектолагам карэкцыйных, карэкцыйна-развіваюць заняткаў з дзецьмі.
Праца з законнымі прадстаўнікамі дзяцей ўключае:
наведванне сем'яў з мэтай вывучэння сямейна-бытавых умоў;
арганізацыя і функцыянаванне бацькоўскага клуба " Хутка ў школу»;
сходу для бацькоў дзяцей установы дашкольнай адукацыі " Хутка ў школу!»;
афармленне інфармацыйнага стэнда для бацькоў " Будучы першакласнік»;
размяшчэнне ў бацькоўскіх кутках ў групах кансультацый для бацькоў у выглядзе памятак, буклетаў з спасылкамі на сайт установы;
правядзенне кансультацый (у тым ліку індывідуальных) па пытаннях падрыхтоўкі дзіцяці да школы выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстановы «Хутка ў школу», «Ваша дзіця на парозе школы», «Падрыхтоўка рукі дзіцяці да ліста з дапамогай заняткаў канструяваннем дома» і інш.;
дні адчыненых дзвярэй (відэаролік " Вось якімі мы сталі!»);
Для арганізацыі адукацыйнага працэсу ў старэйшых групах установы дашкольнай адукацыі ствараюцца аптымальныя ўмовы развіццёвай прадметна-гульнявой асяроддзя з улікам санітарных нормаў і правілаў, а таксама ў адпаведнасць усталяванымі патрабаваннямі: размяшчэнне мэблі, матэрыялаў, рассаджванне дзяцей, правядзенне фізхвілінак, змена відаў дзейнасці, працягласць заняткі, ўлік стану здароўя дзяцей. Заняткі праходзяць у гульнявой займальнай форме, тэма заняткі і праграмнае ўтрыманне адпавядае ўзросту дзяцей.
У старэйшай групе створаны тэматычны "Куток школьніка", у якім знаходзяцца: наглядныя матэрыялы: наборы малюнкаў:" школьныя памяшканні"," школьныя прыналежнасці"," школьныя ўрокі"," распарадак дня школьніка", "школьная форма " і г. д.; макеты школьнай парты, набор школьных прылад, маленькі школьны ранец, глобус і інш.;
дыдактычныя гульні: "Знайдзі лішні прадмет», «Збяры партфель», «Чаго нельга браць у школу», «Вызнач часткі сутак» – на развіццё часовых уяўленняў і замацаванні ведаў дзяцей аб адрозненні ў распарадку дня дашкольніка і школьніка, «Дні тыдня» – замацаванне уяўленняў дзяцей аб тыдні, будных і выхадных дзён, паўторнасці дзён тыдня," Падбяры слова да малюнка " (для тых дзяцей, хто чытае ) і многія інш.;
літаратурныя матэрыялы: "Вясёлыя ўрокі – - цыкл вершаў Г. П. Шалаевай і О. М. Жураўлёвай аб правілах паводзін і зносін у школьным жыцці: «Збяры з сабой усё, што неабходна для ўрокаў», «Вучыся прачынацца ў школу сам», «Не скнарнічаць у класе», «Беражы школьную маёмасць» і г. д.; «Усё пра школьнае жыццё" - падборка літаратурных твораў пра школьнікаў, дні ведаў, пра пацешныя і павучальных эпізодах школьнага жыцця; «Школьныя прыналежнасці " - падборка маленькіх вершаў;
ПЕРАЛІК НАРМАТЫЎНЫХ ПРАВАВЫХ ДАКУМЕНТАЎ (АКТАЎ), ЯКІЯ РЭГЛАМЕНТУЮЦЬ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОЎ АДУКАЦЫІ ПА ЗАБЕСПЯЧЭННІ ПЕРАЕМНАСЦІ ДАШКОЛЬНАЙ І І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ
Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі
ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 15 жніўня 2019 г. № 137