Пераемнасць дашкольнай і I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Рэалізацыя пераемнасці дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў сучасных умовах

У якасці падстаў для ажыццяўлення пераемнасці дашкольнай і пачатковай школьнай адукацыі сёння вылучаюць:

1. Стан здароўя і фізічнае развіццё дзяцей.

2. Узровень развіцця іх пазнавальнай актыўнасці як неабходнага кампанента вучэбнай дзейнасці.

3. Разумовыя і маральныя здольнасці вучняў.

4. Сфарміраванасць іх творчага ўяўлення, як напрамкі асобаснага і інтэлектуальнага развіцця.

5. Развіццё камунікатыўных уменняў, г.зн. ўмення мець зносіны з дарослымі і аднагодкамі.

Ключавым момантам у рэалізацыі пераемнасці з'яўляецца вызначэнне гатоўнасці дзіцяці да навучання ў школе.

Паступленне ў школу-пераломны момант у жыцці дзіцяці. З яго пачынаецца новы этап у развіцці малога: яму трэба будзе асвойваць формы дзейнасці, не заўсёды падобныя на ранейшыя, выпрацоўваць іншы стыль адносіны з аднагодкамі і дарослымі, фізіялагічна перабудоўвацца.

Поспехі дзіцяці ў школе шмат у чым залежаць ад якасці ведаў і ўменняў, сфармаваных у дашкольным дзяцінстве, ад узроўню развіцця яго пазнавальных інтарэсаў і пазнавальнай актыўнасці.

Школа пастаянна павышае патрабаванні да інтэлектуальнага развіцця дзіцяці. Гэта тлумачыцца наступнымі аб'ектыўнымі прычынамі: навукова-тэхнічны прагрэс; павелічэнне патоку інфармацыі; змены, якія адбываюцца ў нашым грамадстве, удасканаленне зместу і павышэнне значнасці адукацыі.

Але ўся праца з дзецьмі дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту павінна зыходзіць з прынцыпу» не нашкодзь " і быць накіраванай на захаванне здароўя, эмацыйнага дабрабыту і развіццё індывідуальнасці кожнага дзіцяці. Каб гэты працэс пераходу ў школу прайшоў для дзіцяці бязбольна, вялікае значэнне мае пераемнасць дзіцячага сада і школы.

 

Пераемнасць дае магчымасць комплексна вырашаць пазнавальныя, выхаваўчыя і развіваючыя задачы. Пры планаванні і арганізацыі работы ва ўстанове дашкольнай адукацыі выкарыстоўваюцца эфектыўныя формы работы з педагогамі, дзецьмі і іх законнымі прадстаўнікамі.

Работа з педагогамі ўключае:

інструктыўна-метадычныя нарады, круглыя сталы з настаўнікамі і выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі па пытаннях узаемадзеяння, арганізацыі адукацыйнага працэсу;

педагагічныя саветы (па пытаннях адаптацыі 6-гадовых дзяцей да школы, па псіхалагічнай гатоўнасці выпускнікоў дашкольнай установы да навучання ў школе);

узаеманаведванне заняткаў настаўнікамі і ўрокаў выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі (абмен відэазапісамі ўрокаў і заняткаў);

гутаркі з настаўнікамі, выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі аб асаблівасцях развіцця дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту;

пасяджэння метадычных аб'яднанняў выхавальнікаў дашкольнай адукацыі;

кантроль за працай педагогаў устаноў дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі з боку кіраўнікоў і аказанне ім метадычнай дапамогі.

Праца з навучэнцамі ўключае:

сумесныя выставы; 

правядзенне мерапрыемстваў для выхаванцаў старэйшых груп, прысвечаных Дню ведаў (1 верасня);

правядзенне ў верасні тэматычнага тыдня "Школа" для выхаванцаў старэйшых груп;

экскурсіі ў бібліятэку, школьны музей, па школе (віртуальныя экскурсіі);

відэаролік для настаўнікаў пачатковых класаў" Якімі мы будзем вучнямі", відэаролік ад навучэнцаў для выхаванцаў установы дашкольнай адукацыі " Вось якая наша школа!»;

малюнкаў і вырабаў вучняў першых класаў і выхаванцаў старэйшых груп " Свет вачыма дзяцей»;

удзел вучняў першых класаў у фізкультурным свяце, арганізаваным ва ўстанове дашкольнай адукацыі»;

дыягностыка гатоўнасці дзяцей да навучання ў школе;

правядзенне педагогам-псіхолагам, настаўнікам-дэфектолагам карэкцыйных, карэкцыйна-развіваюць заняткаў з дзецьмі.

Праца з законнымі прадстаўнікамі дзяцей ўключае:

наведванне сем'яў з мэтай вывучэння сямейна-бытавых умоў;

арганізацыя і функцыянаванне бацькоўскага клуба " Хутка ў школу»;

сходу для бацькоў дзяцей установы дашкольнай адукацыі " Хутка ў школу!»;

афармленне інфармацыйнага стэнда для бацькоў " Будучы першакласнік»;

размяшчэнне ў бацькоўскіх кутках ў групах кансультацый для бацькоў у выглядзе памятак, буклетаў з спасылкамі на сайт установы;

правядзенне кансультацый (у тым ліку індывідуальных) па пытаннях падрыхтоўкі дзіцяці да школы выхавальнікамі дашкольнай адукацыі ўстановы  «Хутка ў школу», «Ваша дзіця на парозе школы», «Падрыхтоўка рукі дзіцяці да ліста з дапамогай заняткаў канструяваннем дома» і інш.;

дні адчыненых дзвярэй (відэаролік " Вось якімі мы сталі!»);

 

Для арганізацыі адукацыйнага працэсу ў старэйшых групах установы дашкольнай адукацыі ствараюцца аптымальныя ўмовы развіццёвай прадметна-гульнявой асяроддзя з улікам санітарных нормаў і правілаў, а таксама ў адпаведнасць усталяванымі патрабаваннямі: размяшчэнне мэблі, матэрыялаў, рассаджванне дзяцей, правядзенне фізхвілінак, змена відаў дзейнасці, працягласць заняткі, ўлік стану здароўя дзяцей. Заняткі праходзяць у гульнявой займальнай форме, тэма заняткі і праграмнае ўтрыманне адпавядае ўзросту дзяцей.

У  старэйшай групе створаны тэматычны "Куток школьніка", у якім знаходзяцца: наглядныя матэрыялы: наборы малюнкаў:" школьныя памяшканні"," школьныя прыналежнасці"," школьныя ўрокі"," распарадак дня школьніка", "школьная форма " і г. д.; макеты школьнай парты, набор школьных прылад, маленькі школьны ранец, глобус і інш.;

дыдактычныя гульні: "Знайдзі лішні прадмет», «Збяры партфель», «Чаго нельга браць у школу», «Вызнач часткі сутак» – на развіццё часовых уяўленняў і замацаванні ведаў дзяцей аб адрозненні ў распарадку дня дашкольніка і школьніка, «Дні тыдня» – замацаванне уяўленняў дзяцей аб тыдні, будных і выхадных дзён, паўторнасці дзён тыдня," Падбяры слова да малюнка " (для тых  дзяцей, хто чытае ) і многія інш.;

літаратурныя матэрыялы: "Вясёлыя ўрокі – - цыкл вершаў Г. П. Шалаевай і О. М. Жураўлёвай аб правілах паводзін і зносін у школьным жыцці: «Збяры з сабой усё, што неабходна для ўрокаў», «Вучыся прачынацца ў школу сам», «Не скнарнічаць у класе», «Беражы школьную маёмасць» і г. д.; «Усё пра школьнае жыццё" - падборка літаратурных твораў пра школьнікаў, дні ведаў, пра пацешныя і павучальных эпізодах школьнага жыцця; «Школьныя прыналежнасці " - падборка маленькіх вершаў;

ПЕРАЛІК НАРМАТЫЎНЫХ ПРАВАВЫХ ДАКУМЕНТАЎ (АКТАЎ), ЯКІЯ РЭГЛАМЕНТУЮЦЬ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОЎ АДУКАЦЫІ ПА ЗАБЕСПЯЧЭННІ ПЕРАЕМНАСЦІ ДАШКОЛЬНАЙ І І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 15 жніўня 2019 г. № 137

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 15 жніўня 2019 г. № 138 Аб зацвярджэнні вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 15 жніўня 2019 г. № 139 Аб зацвярджэнні тыпавога вучэбнага плана дашкольнай адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 24 ВЕРАСНЯ 2007 г. N 50 АБ ЗАЦВЯРДЖЭННІ ПЕРАЛІКУ АБСТАЛЯВАННЯ ДЛЯ УСТАНОЎ, ЯКІЯ ЗАБЯСПЕЧВАЮЦЬ АТРЫМАННЕ ДАШКОЛЬНАЙ  АДУКАЦЫІ

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 14 ЛІПЕНЯ 2014 г. № 105 Аб устанаўленні пераліку і нормаў забеспячэння спартыўным інвентаром і абсталяванем, неабходнымі для  фізічнага выхавання навучэнцаў устаноў адукацыі, Іншых арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадстаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, правядзенне з імі фізкультурна-аздараўленчых і спартыўна-масавых мерапрыестваў

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 20 снежня 2011 г. № 283 8/25102 (23.03.2012) Аб  зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 26 снежня 2018 г. № 125 Аб зацвярджэнні адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 27 ліпеня 2018 г. № 76 Аб зацвярджэнні вучэбных праграм па вучэбным прадметам для устаноў адукацыі рэалізуючых адукайцыйныя праграмы агульнай сярэдняй  адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 6 мая 2020 г. № 83 Аб тыпавых вучэбных планах агульнай сярэдняй адукацыі

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 16 КАСТРЫЧНІКА 2018 г. № 105 Аб зменах пастановы Міністэрства адукацыі Республікі Беларусь АД 12 чэРВЕНЯ 2014 г. № 75

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АХОВЫ ЗДАРОЎЯ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 25 студзеня 2013 г. № 8 Аб зацвярджэнні Санітарных нормаў і правілаў «Патрабаванні для ўстаноў дашкольнай адукацыі» і прызнанні страціўшымі сілу некаторых пастаноў Мінистэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь і іх асобных структурных элементаў

ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АХОВЫ ЗДАРОЎЯ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 27 СНЕЖНЯ 2012 г. № 206 Аб зацвярджэнні Санітарных нормаў і правілаў «Патрабаванні для устаноў АГУЛЬНАЙ сярэдняй адукацыі» і прызнанні страціўшымі сілу некаторых пастаноў Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь і іх асобных структурных элементаў

ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ 7 ЖНІЎНЯ 2019 г. № 525 Аб зацвярджэнні спецыфічных санітарна-эпідэміалагічных патрабаванняў

Загад РБ № 426 ад 31.10.2003. Аб зацвярджэнні Канцэпцыі фарміравання ўмоў для падрыхтоўкі дзяцей 5-гадовага ўзросту для атрымання асноўнай  адукацыі на наступных узроўнях

звярнуць