Гадуем маленькага патрыёта Разам!

Анлайн экскурсія

                                         "Плошча Дзяржаўнага сцяга ў Мінску"

Плошча Дзяржаўнага сцяга размешчана на праспекце Пераможцаў. Яна ўяўляе сабой круг радыусам 50 метраў, у цэнтры 70 – метровая Стэла – флагшток. Палотнішча зроблена з воданепранікальнай тканіны, якая не выгарае на сонца. ПЛОШЧА сцяга-98 квадратных метраў, а вага – 25 кілаграмаў. Каб сцяг заўсёды лунаў, стэлу ўсталявалі ў той частцы горада, дзе вецер дзьме пастаянна. Усяго ў адкрыцці новай плошчы ўдзельнічалі 1500 чалавек. Пасля ўзняцця сцяга прагрымелі артылерыйскія залпы. Па перыметры плошчы размешчаны стэлы з картай Рэспублікі Беларусь, тэкстам гімна, гербамі абласцей і сталіцы.

Плошча Дзяржаўнага сцяга

Информацию подготовил воспитатель дошкольного образования И.В. Дашиневич

звярнуць

Тэматычныя дні

Тэматычныя дні ва ўстанове дашкольнай адукацыі

План тэматычных дзён  на 2024/2025 навучальны год

План падрыхтоўкі і правядзення Тэматычнага дня "Дзень абаронцаў Айчыны "(23.02.2025 г.)

 

Мерапрыемствы

Удзельнікі

Час і месца правядзення

Адказны

Падрыхтоўчая праца

Падбор дэманстрацыйнага матэрыялу, прэзентацый, дзіцячай літаратуры па тэме

-

17.02.2025-21.02.2025

педагагічныя работнікі установы адукацыі

Развучванне вершаў да музычна-спартыўнай забавы

выхаванцы сярэдняй  групы

Афармленне дыдактычных гульняў і тэматычных альбомаў

 

Правядзенне

Праслухоўванне гімна Рэспублікі Беларусь

выхаванцы сярэдняй  групы

ранішні круг, групавыя памяшкання

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Гутаркі "Якім павінен быць салдат«," Калі б я быў вайскоўцам...»

Аповяд выхавальніка "Ваенныя прафесіі",  ваенная тэхніка»

выхаванцы сярэдняй  групы

ранішні круг, групавыя памяшкання

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Занятак па адукацыйнай вобласці "Дзіця і грамадства«:»Беларускае войска"

выхаванцы сярэдняй  групы

раніца, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Занятак па адукацыйнай вобласці " Выяўленчае мастацтва»: Аплікацыя " Паштоўка тату»

выхаванцы сярэдняй  групы

раніца, групывыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Канструяванне "Танк",  "Ангар для баявой тэхнікі»

выхаванцы другой малодшай, сярэдняй груп

раніца, групывыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Дыдактычныя гульні "Чый галаўны ўбор", "Лато: Ваенная тэхніка", "Палічы-ка" « " Чыя цень»

выхаванцы сярэдняй  групы

першая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Рухомыя гульні "Паляўнічыя і зайцы", "Мы спрытныя«, "Адлюструй постаць" « "Злаві" « " Байцы-малайцы» Эстафета "Прайдзі па мастку," Хто хутчэй ... »

выхаванцы другой малодшай, сярэдняй груп

ранішняя гімнастыка, прагулка

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Слоўныя гульні "Каму што трэба" « "Хто што робіць«, "Падбяры прыкмета", " 4 лішні»

выхаванцы сярэдняй  групы

першая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Чытанне твораў А. Барто "Караблік", "Самалёт", "Сцяжок"; В. Прохараў " За адвагу»

Г. Х. Андэрсан "Крэсіва", Э. Агняцвет "Зямля з блакітнымі вачыма", А. Русак "Мой край", С. Варонін "Ваенны Жако«, Е. Лось "Буду асілкам"

«Рускія волаты", казкі  "Каша з сякеры", Г. Х. Андэрсан "Устойлівы алавяны салдацік", "Садко", "У падводным царстве", У. Біянкі "Як мышаня трапіла ў мараплаўцы", К. Забалоцкі "Як мышы з катом ваявалі", Л. Касіль "Галоўнае войска"

выхаванцы  ўсіх груп

першая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Віртуальная экскурсія " Музей Вялікай Айчыннай вайны»

выхаванцы сярэдняй  групы

другая палова дня, групавое памяшканне

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Рэжысёрская гульня "Абаронцы",  Дыдактычная гульня "Маракі"  "Разведчыкі", " На мяжы»

выхаванцы сярэдняй  групы

другая палова дня, групавое памяшканне

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Калектыўная праца " З 23 лютага!»

выхаванцы сярэдняй  групы

другая палова дня, групавое памяшканне

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Фотачэлендж " Займаемся спортам з татам»

сем'і выхаванцаў установы

на працягу дня

выхавальнікі дашкольнай адукацыі ўсіх груп 

Музычна-спартыўнае свята "Аты-баты ішлі салдаты",  "Будзем у войску служыць...»

выхаванцы сярэдняй  групы

вечар

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Адлюстраванне вынікаў

Фота справаздача аб праведзеным тэматычным дні на сайце ўстановы

законныя прадстаўнікі і педагагічныя работнікі

сайт  установы

загадчык

 

 

План падрыхтоўкі і правядзення тэматычнага дня

"Дзень роднай мовы" (21.02.2025г.)

Час

Мерапрыемствы

Удзельнікі

Час і месца правядзення

 Адказны

Падрыхтоўчая праца

Падбор дэманстрацыйнага матэрыялу і дзіцячай літаратуры па тэме

-

 10 – 20.02.2025

Выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Стварэнне мультымедыйнай прэзентацыі для брэйн-рынга

-

 

Развучванне вершаў для ўдзелу ў відэамарафоне

выхаванцы сярэдняй групы

 

Абнаўленне інфармацыйных матэрыялаў на стэндзе "Смак роднай мовы", распрацоўка iнтарактыўнага плаката «Падарожжа па краiне казак»

 

 

Правядзенне

Акцыя " Прыгожыя словы на роднай мове»

законныя прадстаўнікі выхаванцаў

раніца, хол ўстановы

загадчык, выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Выстава кніг «Чытаем дзецям»

законныя прадстаўнікі выхаванцаў, выхаванцы

на працягу дня, хол ўстановы

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Гутарка "Вядомыя людзі Беларусі", "Сімвалы краіны", "Наша Беларусь»

выхаванцы сярэдняй групы

ранішні круг, групавыя памяшкання

выхавальнікі дашкольнай адукацыі старэйшых груп

Тэматычныя заняткі «Старонка роднай мовы»

выхаванцы сярэдняй групы

раніца, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Моўныя гульні "Перакладчык", "Адзін-шмат", "Ветлівыя словы»

выхаванцы сярэдняй  групы

раніца, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Беларускія народныя рухомыя гульні

выхаванцы ўстановы

ранішняя гімнастыка, прагулка

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Чытанне мастацкіх твораў/ завучванне вершаў

выхаванцы ўстановы

пасля заняткаў, групавыя памяшкання

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Праслухоўванне мелодый і песень, прагляд мультфільмаў

выхаванцы ўстановы

перад сном, групавыя памяшкання

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Брэйн-рынг " Знаўцы роднай мовы»

выхаванцы сярэдняй групы

другая палова дня, групавое памяшканне

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Аплiкацыя «Пеўнiк», «Сонейка»

выхаванцы другой малодшай групы

другая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі  

Д\г "Жыла - была казка", "Знайдзі пару", «Прадпрыемства», «Мая сталiца» I iнш

выхаванцы сярэдняй групы

другая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Відэамарафон "Гучы, родная мова!»

выхаванцы сярэдняй  групы

другая палова дня, групавыя памяшканні

выхавальнікі дашкольнай адукацыі

Адлюстраванне вынікаў

Фотасправаздача аб праведзеным тэматычным дні на сайце  ўстановы

законныя прадстаўнікі і педагагічныя работнікі

 сайт установы

загадчык

 

 

звярнуць

Гадуем маленькага патрыёта РАЗАМ!

Дыдактычная гульня "Наш дзіцячы сад"

Мэта  гульні: замацаваць веды аб дзіцячым садзе, аб яго супрацоўніках.
Выхоўваць паважлівыя адносіны да старэйшых, да супрацоўнікаў дзіцячага сада і іх працы.

Абсталяванне: Фотаздымкі  дзіцячага  сада, памяшканняў  дзіцячага сада і
гульнявых пляцовак, а таксама супрацоўнікаў.

Гэта гульня патрабуе папярэдняй працы: правядзення экскурсій па дзіцячаму саду, разгляданне фотаздымкаў з выявамі пляцовак дзіцячага сада, групы і іншых памяшканняў.

Ход гульні:

Першы варыянт гульні заключаецца ў тым, каб дзеці, убачыўшы
фотаздымак, вызначылі, што за месца дзіцячага сада намалявана.
Выхавальнік дашкольнай адукацыі па чарзе дастае малюнкі, а дзеці павінны адгадаць, дзе гэта знаходзіцца і назваць, што там робяць.

У другім варыянце гульні неабходна размясціць супрацоўнікаў дзіцячага сада па сваіх рабочых месцах.Выхавальнік дашкольнай адукацыі прапануе фотаздымкі розных месцаў дзіцячага сада і фотаздымкі супрацоўнікаў, а дзецям неабходна вызначыць, хто, дзе працуе.  Напрыклад, кухар - на кухні і г.д.

Гульню падрыхтаваў: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.

звярнуць

Дыдактычная гульня “Беларусь і нашы суседзі”

Дыдактычная гульня “Беларусь і нашы суседзі”

Узрост: выхаванцы старшай групы.

Задачы: удакладняць і замацоўваць уяўленні дзяцей аб гарадах Беларусі і аб суседніх краінах; практыкаваць ва ўжыванні патрэбных слоў; замацоўваць правільнае вымаўленне ўсіх гукаў роднай мовы, фарміраваць выразную дыкцыю, развіваць сэнсаматорыку, уменне арыентавацца на плоскасці; выхоўваць пачуццё павагі да іншых краін і пачуццё гонару за сваю дзяржаву.

Матэрыял: гульнявое поле (36,5х28,5 см); 2 канверты з літарамі і словамі (першы канверт – 36 літар, 6 слоў; другі канверт – 30 літар, 5 слоў); інструкцыя; упаковачная скрынка.

         Дзецям прапануецца поле для гульні, на якім абазначаны абласныя гарады Беларусі, а таксама суседнія краіны: Літва, Латвія, Расія, Польшча, Украіна. Дзеці складаюць назвы гарадоў і краін згодна з узорам поля (адным словам ці літарамі). Пераможцам лічыцца той, хто першы без памылак складзе ўсе назвы і правільна вымавіць іх па-беларуску.

 

Гульню падрыхтаваў:  выхавальнік дашкольнай адукацыі Грынявецкая Н.І..

звярнуць

Дыдактычная гульня «Паедзем ў родны край»

Дидактическая игра «Поедем в край родной»

Возраст: воспитанники старшей группы.

Задачи: уточнить представления воспитанников о растительном и животном мире родного края; расширять представления о своеобразии животного и растительного мира в зависимости от природной зоны; развивать связную монологическую речь дошкольников; упражнять в классификации объектов природы; закреплять представления о символике Минска, о крупных городах Беларуси; воспитывать любовь к родному краю.

Материал: изображения двух паровозов: один – с гербом Минска, второй – с эмблемой южных стран; изображения шести вагонов; 3 комплекта картинок: животные (10 шт.), ягоды (6 шт.), деревья (6 шт.) Беларуси;             3 комплекта картинок: животные (10 шт.), фрукты (6 шт.), деревья (5 шт.) южных стран; карта Беларуси.

Игровые действия:

1. Отбирать и ставить в карман вагона только те карточки, которые соответствуют выполнению задания.

2. Рассказывать об особенностях среды обитания животных, о месте произрастания деревьев, фруктов, ягод.

3. Аргументировано доказывать, почему объект не может ехать в Минск (Беларусь) или на юг (связать с особенностями внешнего вида, питания животного, условиями произрастания фруктов и т.д.).

Игровые правила:

Предварительный сговор двух играющих: какой вариант игры выбрать, кто куда повезет объекты. Думать, не мешать друг другу, в случае необходимости – помогать.

Варианты игры:

1 вариант – «Кто куда».

Перед ребенком на столе лежат 2 паровоза с вагонами, картинки с изображением одного вида объектов (животные или деревья, ягоды, фрукты). Задание: отобрать объекты по природным зонам и в зависимости от этого посадить их либо в состав с гербом Минска, либо – с эмблемой южных стран.

2 вариант – «Классификатор».

Предложить детям все картинки сразу, паровоз с тремя вагонами.

Задание: в соответствии с символикой паровоза (вспомнить, рассказать, что она означает) в первый вагон посадить животных; во второй – ягоды или фрукты, в третий – деревья, т.е. классифицировать объекты.

3 вариант – «Исправь ошибки».

Воспитатель заранее расставляет картинки в карманы вагонов, намеренно допуская ошибки.

Задание: исправить ошибки, аргументировано объясняя свой ответ (например: почему бегемот не может жить в Беларуси. Связать с особенностями внешнего вида, образа жизни, питания).

4 вариант – «Необыкновенное путешествие».

Участвуют все картинки с животными и карта Беларуси. Все животные едут из Минска на север (юг, запад, восток) страны. Проследить по карте, какие крупные города встречаются по пути

Задание: высадить животного в том городе, в названии которого первый звук совпадает с первым звуком в названии животного. (Например: в Бресте – белку, бурундука, в Волковыске – волка и т.д.).

5 вариант – «Нужная остановка».

В игре участвуют картинки с животными Беларуси с изображением разного количества объектов и карта Беларуси.

Задание: высадить на первой остановке животных, путешествующих по одному, на второй – по двое и т.д. Назвать станцию, на которой вышло наибольшее число пассажиров.

Игру подготовил: воспитатель дошкольного образования Гриневецкая Н.И.

звярнуць

Дыдактычная гульня “Мінск сёння”

Узрост: выхаванцы сярэдняй групы.

Задачы: узбагаціць веды дзяцей аб родным горадзе; фарміраваць уяўленні аб Беларусі, развіваць інтарэс да мінулага і сучаснага сталіцы Беларусі; выхоўваць пачуццё патрыятызму і любові да свайго горада; фарміраваць правільную постаць у час гульні, развіваць дробныя мышцы кісцей рук.

Матэрыял: гульнявое поле (23х16,5 см), карткі-ўкладыші – 9 шт., канверт – 1 шт., упаковачны канверт – 1 шт.

          Дзецям прапануецца поле для гульні, на якім размешчана карта Мінска, падзеленая на раёны, і карткі суадносна раёнам. Прапануецца правільна раскласці гэтыя карткі на аснове. Пераможцам з’яўляецца той, хто не зробіць памылак. Выхавацелю прапануецца расказаць дзецям аб помніках, прамысловых комплексах, выдатных мясцінах кожнага раёна.

Гульню падрыхтаваў: выхавальнік дашкольнай адукацыі Грынявецкая Н.І.

звярнуць
поделиться в: