Фотасправаздача і інфармацыя аб вызначэнні ступені забруджвання паветра пасродках вывучэння снежнага покрыва і атмасферных ападкаў на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі
Маніторынг атмасфернага паветра – гэта сістэма назіранняў, ацэнка і прагноз стану і змен якасці паветра ў мэтах своечасовага выяўлення негатыўных уздзеянняў. Аб’ектамі маніторынга атмасфернага паветра з’яўляюцца атмасфернае паветра, атмасферныя ападкі, снежнае покрыва. Выхаванцы пазнаёміліся з відамі ападкаў, якія можна выкарыстоўваць для маніторынга атмасфернага паветра.
Яны даведаліся, што дождж і снег, апускаючыся на зямлю, збіраюць частачкі пылу, сажы і іншых шкодных рэчываў з вады. Выхаванцы правялі доследы: сабралі на пляцоўцы дзіцячага сада снег ў шклянку, прынеслі ў групавы пакой і пачакалі, пакуль ён растане. Атрыманую ваду адфільтравалі праз ватны дыск. У выніку на ватным дыску змаглі ўбачыць асадак. Аналагічна правялі фільтрацыю даждавой вады. Асадкі на ватных дысках гавораць аб наяўнасці ў паветры брудных цвёрдых часцінак.
Адказны: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.
Удзельнікі: выхаванцы старшага дашкольнага ўзросту.
Дата выканання: 04.03.2024
Занятак “Чыстае і бруднае паветра”
На занятку выхаванцы ўзбагачалі і замацоўвалі свае ўяўленні аб уласцівасцях паветра (дослед “Злаві паветра”, гульні “Пазнай па паху”, “Так – не”); аб значнасці паветра ў жыцці чалавека, жывёл і раслін. Дослед “Полымя і паветра” дапамог выхаванцам сфарміраваць уяўленні аб крыніцах забруджвання паветра, аб значэнні чыстага паветра для нашага здароўя.
Адказны: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.
Удзельнікі: выхаванцы старшага дашкольнага ўзросту.
Дата: 16.04.2024
Заданне 5.1. Распрацаваць і весці дзённік або каляндар назіранняў за надвор’ем.
Само па сабе назіранне за надвор’ем – працэс занятны і карысны. Ён не толькі дапамагае навучыцца аналізаваць, параўноўваць і сістэматызаваць інфармацыю, але і развіваць увагу да дэталей. Другое пытанне – як арганізаваць гэта назіранне?
Педагогам сумесна з выхаванцамі распрацаваны “Дзённік назіранняў за надвор’ем”. Штодзённа, пры дапамозе ўмоўных абазначэнняў, выхаванцы замацоўваюць свае назіранні ў дзённіку і на “Каляндары прыроды”. Дзякуючы гэтаму, выхаванцы набылі вопыт назірання за надвор’ем і маюць пачатковыя аналітычныя навыкі.
Адказны: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.
Удзельнікі: выхаванцы старшага дашкольнага ўзросту.
Дата выканання: штодзённа.
Справаздача аб назіранні за станам атмасфернага паветра на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі па стану лісця дрэў.
Для таго, каб выявіць стан атмасфернага паветра на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі па стану лісця дрэў, быў праведзены наступны дослед. З дрэў, якія растуць на тэрыторыі ўстановы адукацыі, сарвалі па некалькі лісточкаў і памясцілі ў чыстую ёмістасць. Лісце ў ёмістасцях залілі дыстыліраванай вадой і пакінулі на некалькі хвілін. Затым ваду прафільтравалі.
Згодна праведзенаму доследу, прыйшлі да высновы, што асадкі на ватных дысках гавораць аб наяўнасці ў паветры брудных часцінак, якія асядаюць на паверхню лісця.
Адказны: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.
Удзельнікі: выхаванцы старшага дашкольнага ўзросту.
Дата правядзення: 23.04.2024
Справаздача аб выяўленні асноўных прычын і крыніцах забруджвання атмасфернага паветра на тэрыторыі і паблізу ўстановы адукацыі
Асноўнымі прычынамі, па якіх трапляюць забруджваючыя рэчывы ў атмасфернае паветра на тэрыторыі і паблізу ўстановы адукацыі “Выганіцкі дзіцячы сад “Буслік” Валожынскага раёна”:
- знаходжанне на тэрыторыі ўстановы кацельнай, якая працуе на цвёрдым паліве;
- выкарыстанне пячнога атаплення ў некаторых дамах паблізу дашкольнай установы;
- цеснае суседства тэрыторыі дашкольнай ўстановы з аўтамабільнай дарогай;
- спальванне бульбоўніка і травы з агародаў уласных дамоў, якія размешчаны паблізу тэрыторыі дашкольнай установы.
Былі выяўлены і станоўчыя моманты ў адносінах стану атмасфернага паветра.
- паблізу тэрыторыі дашкольнай установы размеўшчаны лясны масіў;
- на тэрыторыі самой установы адукацыі шмат дрэў, кустарнікаў, кветнікаў з мнагалетнімі і адналетнімі раслінамі;
- большая частка тэрыторыі установы адукацыі пакрыта травяным покрывам.
Быў распрацаваны план дзеянняў па мінімізацыі забруджвання паветра:
- Азеляненне і добраўпарадкаванне тэрыторыі установы адукацыі і блізляжачай тэрыторыі;
- Удзел у акцыі “Здай макулатуру – захавай дрэва”;
- Удзел у акцыі “Збіраем смецце раздзельна”;
- Нагадваем дарослым аб тым, што нельга паліць гуму, пластык і іншае смецце;
- Параіць бацькам устанаўліваць фільтры на аўтамабіль, каб ачысціць адпрацаваныя газы;
- Не смеціць!
Адказны: выхавальнік дашкольнай адукацыі Дашыневіч І.В.
Удзельнікі: выхаванцы старшага дашкольнага ўзросту.
Дата правядзення: 25.04.2024